Szakmai irányvonalunk
A versenyeztetésen túl, már két és fél évtizede kiemelt szakmai cél Egyesületünkben, a színes spektrumon fejlesztő sportágunk, a Kyokushin Karate, minél szélesebb körben történő népszerűsítése.
Büszkén mondhatjuk el, hogy az elmúlt 26 esztendőben ezen cél elérését a fluktuáció radikális minimalizálása visszaigazolta. Azok a gyermekek, akik nálunk kezdtek vagy kezdenek el sportolni, hosszú éveket töltenek el egyesületünkben. Sőt, számottevő azon sportolóink száma, akik effektíve mellettünk nőnek fel, mert egészen az egyetemig csapatunk aktív tagjai maradnak.
Az előzőekben leírtakhoz három tényező nélkülözhetetlen, melyeket prioritásként kezelünk:
1. A konzekvens szakmai munka
Edzésidőszakonként valamennyi csoportban keretterv alapján dolgozunk, előre meghatározott célokat kitűzve magunk elé. Ez minden korcsoportban sportoló gyermekre vonatkozik, s független attól, hogy hobbistaként, versenyzőként, vagy kiemelt versenyzőként edz nálunk.
2. Közösségi programok
Azért, hogy az egyének valós csapatot, azaz erős kohoziós erővel bíró közösséget formáljanak, elengedhetetlen az edzéseken kívül együtt töltött minőségi idő, melyek során az egyének között egyfajta erős kapocs alakul ki. Éppen ezért, mi erre különös hangsúlyt fektetünk szervezetünk életében.
3. Új szakmai, módszertani irányvonal kialakítása
Végül, s abszolút nem utolsó sorban ki kell emelnünk, hogy részint adaptálódva a megváltozott környezetünk elvárásaihoz, valamint a Senpai 37 esztendős szakmai tapasztalataiból levont értékes konzekvenciáiból táplálkozva, ma már egészen mást és másként hagyományozzuk a szakmai tudást. Ez is egy kardinális kritérium - ha tetszik- alappillér megszilárdult elveink között.
Hogy ne csak rébuszokban szóljunk, azonban el se vesszünk a részletek útvesztőjében, az alábbiak szerint érzékeltethető a differencia számos küzdősport oktatástól.
Előbújtunk az elmúlt évtizedek "japán terminus technikusai" képezte, sokszor a tudatlanságot, képzetlenséget, a folyamatos és szükségszerű edzői fizikai és mentális önképzés hiányát leplező köd homályából. A fizika és statika törvényszerűségein, illetőleg annak racionális értelmezésén alapuló, úgynevezett rendszerszemléletű módszerrel építünk fel a gyakorlatban is használható tudást a tanítványokban. Tesszük ezt mindezt úgy, hogy mozgástani ok-okzati folyamatokat értelmezünk számukra - az életkori sajátosság figyelembevételével - alapvető edzéselméleti és módszertani terminológiákkal párosítva.